zondag 15 juli 2012

Aish - Egyptisch brood


Afgelopen week heb ik in de keuken geƫxperimenteerd met bonen en kikkererwten. Zo heb ik bijvoorbeeld zelf verse hummus gemaakt. Heerlijk!

Welke broodvorm gaat eigenlijk goed samen met hummus? Ik ging zoeken naar broodsoorten uit middellandse-zeegebieden en mijn keus viel op een plat broodje uit Egypte, de aish. Het lijkt op een pitabroodje, maar dan is het soepeler en dikker.
Aish betekent ‘leven’!

Traditioneel moet de aish op een steen worden gebakken. Zoals bij zoveel broodsoorten krijg je daarmee het beste resultaat. Ik heb zelf geen steenplaat in mijn oven en bak daarom maar de Nederlandse variant.

Je besmeert de aish met hummus, sprenkelt er olijfolie overheen en eet hem vervolgens opgevouwen op. Je kunt hem ook openmaken en de vulling aan de binnenkant doen, het broodje wordt namelijk vanzelf hol tijdens het bakken.

Eenvoudig te bereiden, lekkere broodjes! 
Het recept staat op de receptenpagina.



En de binnenkant:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten